El Black Friday, “una arma de doble fil” pel comerç local

Els comerços locals de Tarragona miren amb desconfiança la campanya del Black Friday, davant d’una situació econòmica que ha dificultat les vendes del sector. Tot això en un context on els gegants d’internet s’emporten el gruix de les vendes en aquestes dates.

Pla general de l'exterior d'un centre comercial de Barcelona. Imatge del 13 d'abril de 2021 ( Horitzontal)
PUBLICITAT

Judit Sentís, dinamitzadora de l’associació comerciant Via T de Tarragona, explica que aquesta campanya és “una arma de doble fil”, ja que també genera que les setmanes prèvies els clients comprin molt menys. Sentís afirma que “molts cops els comerciants són reticents a aquest tipus de campanyes”, però els propietaris “no es poden permetre perdre una venda”.

Aquesta campanya es fa coincidir a la ciutat amb l’encesa de llums de Nadal, per tal “d’impulsar encara més la vida al carrer”. En aquesta línia la Via T instal·larà experiències de realitat virtual a la plaça Verdaguer. A més es comptarà amb els ja habituals mercats de Nadal i fira de l’oli i diverses actuacions musicals de carrer.

PUBLICITAT