El govern espanyol aprova definitivament el traçat per “humanitzar” l’N-340 i reduir el soroll a l’A-7 a Tarragona

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat l’expedient d’informació pública i el traçat definitiu per “humanitzar” diversos trams de l’N-340 a Tarragona, així com la reducció de la contaminació acústica a l’A-7, dins el mateix municipi.

PUBLICITAT

Els treballs compten amb un pressupost estimat de 9,18 milions d’euros (IVA inclòs). El projecte contempla tres actuacions: la construcció d’un carril per a bicicletes i vianants a l’N-340 -entre l’enllaç amb l’A-7 al nord-est de la ciutat i fins a Altafulla (Tarragonès)-, la construcció d’un altre carril per a bicicletes i vianants a l’entorn del pont del riu Francolí a l’N-340, i la instal·lació de pantalles acústiques als dos costats de l’A-7 a Tarragona.

Segons el ministeri, una vegada finalitzades les obres, els trams de l’N-340 afectats es cediran a l’Ajuntament de Tarragona. L’alcalde de la ciutat, Rubén Viñuales, ha celebrat la notícia i ha assegurat que és “una fita històrica”. Viñuales ha remarcat que l’aprovació dels carrils bici i per a vianants de l’N-340 és “una aposta clara per un creixement sostenible i equilibrat, tant territorialment, com mediamiental i en mobilitat”. El batlle ha afegit que la construcció del carril bici de Llevant és “l’aposta per la mobilitat sostenible més transformadora de la ciutat”.

Així mateix, el projecte també preveu l’ampliació del pont del Francolí per dedicar-hi espai a les bicicletes, fet que permetrà unir Ponent amb el centre de la ciutat. Per una altra banda, l’alcalde també ha destacat la instal·lació de pantalles acústiques a l’autovia A-7, una demanda reivindicada pels veïns.

PUBLICITAT