Aparcar al centre de Tarragona és difícil. No és una qüestió només de la ciutat, sinó que passa en altres llocs, però aquest problema ha aixecat diverses queixes al llarg del temps.
Tarragona compta amb uns 85.000 cotxes, i si mirem les places d’aparcament regulat n’hi ha 3.407, sense comptar els aparcaments dissuasius i les zones blanques. Un camp de futbol té una mesura aproximada de 7.350 metres quadrats i un cotxe d’uns quatre. Si els poséssim en filera el nombre de cotxes a Tarragona equivaldria aproximadament a més de 85 camps de futbol.
Ja fa temps que s’intenta apostar per la mobilitat sostenible i “intentar fer canviar de mentalitat a la ciutadania” així com afirma el Conseller de Mobilitat de l’Ajuntament de Tarragona, Xavi Puig.
Es treballa per intentar que els tarragonins i les tarragonines trobin mitjans alternatius per moure’s per dins la ciutat, una cosa que no només depèn del transport alternatiu, sinó també de les opcions de transport públic que hi ha al territori. En aquest sentit, les plataformes que defensen el transport públic veuen el futur tramvia com una opció per potenciar encara més la mobilitat sostenible. L’Ajuntament també ha fet una aposta pels aparcaments dissuasius, i ha facilitat que els autobusos tinguin parada concreta en aquests punts.
El Conseller de Mobilitat ha assegurat que ara han començat a fer canvis en aquest sentit, però que en seguiran fent durant molt temps.
És cert que aparcar a la ciutat és molt complicat, i que de moment, això no té una solució clara. També està clar que hi ha un nombre elevat de vehicles i que la població en edat de conduir supera a les 110.000 persones. Per tant la solució és molt difícil.