El Port de Tarragona creix un 9,9% al 2023 en tràfic de mercaderies

Dels 10 ports amb més moviment del sistema portuari estatal el Port de Tarragona és el que més creix. La infraestructura tanca el 2023 amb un tràfic de mercaderies de més de 33 milions de tones i el president del port, Saül Garreta, afirma que aquesta solidesa estructural permetrà implementar l’estratègia Rumb EcoPort 2027.

PUBLICITAT

Garreta, valora més positivament les xifres amb relació a la quantitat de mercaderies, més que pels guanys econòmics, d’uns 64 milions d’euros, que s’assemblen als de l’any 2022. El tràfic de mercaderies que més augmenta són els líquids a doll amb un 16,4%. Garreta diu que això és gràcies a la indústria química i a l’alta industrialització del Camp de Tarragona, però adverteix que tot aquest sector depèn encara massa dels combustibles fòssils.

També creix el tràfic de sòlids quasi un 9%, en especial els del sector agroalimentari (cereals, pinsos i farines) amb un 28,5%, marcant un rècord històric. En relació amb les propostes de descarbonització el Port ha reduït un 53,6% la circulació de carbó i coc de petroli. L’única xifra que baixa respecte als anys anteriors és la de càrrega general.

El president ha destacat els esforços en convertir el ferrocarril en un eix vertebrador del canvi cap a la sostenibilitat i també remarca quantitat d’accions que s’estan duent a terme en relació a esdevenir un port més sostenible i autosuficient.

PUBLICITAT