Els nous comerços de Tarragona aposten per la singularitat

Arran de la pandèmia, molts negocis de Tarragona van haver de tancar. El centre de la ciutat estava ple d’establiments buits i el comerç no es trobava en el seu millor moment. Judith Sentís, dinamitzadora de l’Associació de Comerciants Via T, reconeix que estaven preocupats perquè la rambla és “l’artèria principal de la ciutat” i havien comptabilitzat molts negocis tancats. Però, Sentís explica que la situació ha millorat notablement aquest any.

Imatge cedida per la perruqueria Alichic de Tarragona
PUBLICITAT

Els nous negocis de la ciutat es caracteritzen per la seva singularitat, “busquen un punt de diferenciació que atregui el client” indica Sentís. De fet, el sector de la restauració i l’hostaleria es troben en auge. I és que existeix una variada oferta de menjars diferents com el Ramen Shifu (japonès), el Maiki Poké (hawaià) i el Rincón Extremeño de Piti (extremeny). Altres tipus de negocis que continuen obrint i s’han potenciat més aquest any són els de mobiliari i decoració i els d’estilisme.

Dins d’aquest últim grup es troba la perruqueria Alichic, que va obrir al Carrer del Governador González al mes d’abril. La propietària Alicia Porcel va decidir obrir el seu propi negoci després de veure’s en una situació d’ERTE. Obrir un negoci a Tarragona representa una inversió de temps i diners. Respecte això, Porcel lamenta que calen “molts permisos i poques ajudes”. Tot i això, la perruquera està contenta i animada per seguir endavant.

En aquest sentit, la dinamitzadora de Via T celebra que hi hagi “més locals oberts que mai” perquè “donen vida a la ciutat” i ho relaciona amb la voluntat de comerciants i llogaters per arribar a acords de lloguer més assequibles.

PUBLICITAT