Menys freqüències, més línies i els mateixos recursos

Aquest dilluns entra en funcionament el desdoblament de la via entre Vandellòs i Vila-seca del Corredor del Mediterrani. Des de la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat i la Plataforma per la Promoció del Transport Públic asseguren que aquesta posada en marxa suposarà una pèrdua de viatgers, ja que es perden relacions directes. L’actual línia R16 (Barcelona-Tarragona-Salou-Tortosa) es dividirà en dos i deixarà d’aturar al centre de Salou i de Cambrils. I naixerà la R17 que arribarà fins a Portaventura sortint de Tarragona. Es preveu que tingui una única connexió diària amb Barcelona durant la temporada baixa i en temporada alta, dues. A més l’estació urbana de Tarragona perd tots els Euromeds, tot i que es mantindrà el Talgo. Daniel Pi, portaveu de la PTP, ha retret que Tarragona sigui l’únic cas que no tingui estació cèntrica d’alta velocitat.

PUBLICITAT

A més també han remarcat que amb tot això les mercaderies i els llargs recorreguts no queden resolts. També han retret que actualment Tarragona té la línia de Regional més rendible, que ara ho deixarà de ser.

Amb tot plegat hi haurà més trens per portar a menys viatgers i amb els mateixos recursos. Des de les plataformes asseguren que s’empitjora tot el sistema.

Per la seva banda Carles Montejano, portaveu de la PDF.camp, ha retret que no aporta beneficis.

Tot això també afecta els horaris, que segons afirmen, passen a estar més mal distribuïts. Actualment Tarragona compta amb una freqüència de cada mitja hora per poder anar a Barcelona, amb alguns buits, i a partir de dilluns hi haurà forats importants.

De moment els usuaris no tenen molta informació sobre tot això.

PUBLICITAT