Un estudi de la URV analitza el discurs de VOX a les xarxes socials

Els professors i investigadors del Departament de comunicació de la URV, Arantxa Capdevila, Carlota Moragas i Josep Maria Grau han publicat un article sobre el populisme de VOX a les xarxes socials. Aquest analitza el discurs de la formació verda durant les eleccions de 2019. Arantxa Capdevila, detalla que “el populisme consisteix en posar a la gent en el centre de la comunicació, dividint-la en un nosaltres i una oposició”.

PUBLICITAT

En el cas de VOX, aquesta oposició han estat, principalment, els immigrants, els independentistes i determinats mitjans de comunicació. Capdevila assegura que la comunicació “és una de les claus de l’auge del partit, però no ho explica tot“. L’article afirma que xarxes socials com Twitter afavoreixen aquests discursos, ja que, generen comunitats homogènies i permeten saltar-te els filtres tradicionals del periodisme. Tot i això, la investigadora destaca que “estem davant d’un canvi on les xarxes socials juguen cada cop un paper més important”.

L’estudi va ser publicat a la revista científica Profesional de la Comunicación. Per a Capdevila, un dels elements que més aporta l’article és en “l’anàlisi del que diuen” a les xarxes, més enllà de la seva forma d’operar.

PUBLICITAT