USTEC-STEs reclama un increment de professorat en les aules 

La Unió de Sindicats de Treballadors de l’Ensenyança de Catalunya (USTEC) fa una valoració dels indicadors que han marcat aquest inici de curs 23-24.

PUBLICITAT

Respecte a l’avançament de la data d’inici de curs, USTEC creu que és necessari adaptar els centres per a poder-hi treballar i aprendre en unes condicions climàtiques òptimes. A més, destaquen que molts docents no han tingut dies previs de preparació a causa de la quantitat de substitucions i vacants durant els primers dies. Tot això, sumat a altres factors, fa que USTEC continuï considerant negatiu l’avançament d’inici. 

L’augment de la manca de professorat en els centres, en especialitats com llengua catalana o informàtica, entre d’altres, n’és també un impacte en les aules. Factor que es dona també en la Formació Professional (FP). Enric Armengol, membre del Grup de Comunicació de l’organització, explica que cal analitzar i resoldre aquesta situació.

Des d’USTEC s’han fet esmenes denunciant que el decret no defensa el nivell lingüístic d’inversió i “des d’inspecció no es vetlla per la supervisió de l’ús de la llengua”.

PUBLICITAT