El grup municipal d’En Comú Podem s’abstindrà en la votació per l’aprovació inicial de l’ordenança de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) que hauria d’entrar en funcionament a finals de desembre. Els comuns lamenten que l’equip de govern hagi presentat una proposta que consideren insuficient i “descafeïnada”.
El portaveu del grup, Jordi Collado, afirma que la ZBE que planteja el govern municipal de de Tarragona és “molt fluixa” i preveu que “no tindrà cap efecte” a l’hora de rebaixar la contaminació. Els comuns critiquen la falta de valentia dels socialistes i creuen que fan una proposta “per complir l’expedient davant Europa i evitar sancions, no per millorar la qualitat de l’aire”.
El conseller Toni Carmona assenyala que l’ajornament de les sancions fins al final del 2027 o principis del 2028 no és casual, sinó una
decisió calculada amb una clara intenció política per “no incórrer en cap cost davant les pròximes eleccions municipals”