Les llars d’infants tarragonines incorporen una desena d’auxiliars de suport educatiu

Les nou llars d’infants municipals compten enguany amb una desena d’auxiliars de suport educatiu, és a dir, vetlladors i vetlladores que reforçen el suport i l’ajuda necessària als infants amb necessitats educatives especials. Aquesta incorporació ha estat possible gràcies al programa de Formació Professional Ocupacional Dual liderat per Tarragona Impulsa i que combina l’experiència professional amb la formació mitjançant un contracte de formació en alternança.

PUBLICITAT

Altres dels recursos de les llars d’infants municipals emmarcades en aquesta aposta per l’educació inclusiva són l’Equip Psicopedagògic Municipal (EPM) i l’aula multisensorial. L’EPM està format per psicòlogues, logopeda, fisioterapeuta i una mestra d’educació especial; i es configura com una peça més de la funció educativa de les llars d’infants municipals amb l’objectiu principal de facilitar el desenvolupament integral dels nens i nenes, donar suport al personal docent i assessorar les famílies dels infants usuaris de les llars. 

Des del passat mes de setembre, quan es va iniciar el curs a les llars d’infants municipals, l’EPM ha atès a més de 170 infants amb necessitats específiques de suport educatiu, intervenint en aspectes com el diagnòstic, la derivació a altres serveis especialitzats i el seu seguiment, així com en el treball terapèutic directe amb infants i famílies. 

PUBLICITAT