Neix la marca ‘Peix Blau Tarragona’ per posar en valor el producte

El ‘Peix Blau Tarragona’ ja és una marca pròpia. I neix de la mà de l’OPP’92, l’Organització de Productors Pesquers de Peix Blau – formada per armadors i mariners -, amb la intenció de posar en valor aquest producte arreu d’Europa, així com reivindicar la feina de pescadors i pescadores. Aquesta OPP funcionarà de manera compatible i complementària a les Confraries de Pescadors, buscant fer créixer el sector amb iniciatives que millorin la comercialització dels seus productes.

PUBLICITAT

Aquest migdia s’ha presentat el projecte al Mercat Central de Tarragona. L’organització neix per a esdevenir un interlocutor davant de les institucions europees. I també per garantir la renda dels productors del sector, la pesca sostenible i l’estabilitat dels mercats. Comptarà amb 10 embarcacions adherides dels ports de Tarragona, Cambrils i l’Ametlla de Mar.

La consellera de Comerç i presidenta de Mercats, Montse Adan, ha destacat el peix blau com “un producte d’alt valor gastronòmic i que forma part de la identitat i de la nostra essència com a ciutat marinera Mediterrània”. I ha defensat que “els mercats municipals i el sector pesquer van de la mà per posar en valor el producte”.

Oscar Rillo, president de d’aquesta OPP’92 de Peix Blau de Tarragona, explica que la creació de la marca té com a objectiu consolidar el producte i la pròpia marca com a referent de qualitat a nivell internacional.

L’acte ha comptat també amb la presència del director general de Política Marítima i Pesca Sostenible de la Generalitat de Catalunya, Sergi Tudela, qui ha mostrat el seu suport i comrpomís amb el projecte.

PUBLICITAT