Lluitant per la inclusió

La segregació escolar és un problema que sempre ha afectat Tarragona. La distribució de la ciutat és una dificultat afegida per solucionar aquesta problemàtica. De fet un informe del 2019 indica que Tarragona és la tercera ciutat amb més segregació escolar a la primària, i la cinquena a la secundària. 

PUBLICITAT

Els diferents Governs que han anat passant per l’Ajuntament sempre s’han marcat l’objectiu de trencar amb això, però sembla que és una tasca difícil. 

Manel Castaño és el Conseller d’Educació de l’Ajuntament de Tarragona. Un dels seus objectius de legislatura era donar resposta a aquesta problemàtica, però la pandèmia ho ha alentit tot, i en alguns casos fins i tot agreujat. 

Una passa que no tothom l’acaba de veure. Angel Belzunegui, director de la càtedra d’Inclusió Social de la URV, va elaborar un informe sobre el tema fa uns anys.

Les institucions intenten treballar en aquesta línia, millorant les jornades de portes obertes a aquells centres d’alta complexitat, i intentant presentar els projectes del centre.

De fet a la ciutat hi ha diferents centres d’alta complexitat, i tothom ho sap. Això no ajuda a una escolarització més equitativa. És més, moltes vegades ja s’inscriu pensant a quin institut tocarà anar a l’infant quan acabi la primària. 

Moltes vegades es parla de les activitats extraescolars com un motor de cohesió, i una eina per acabar amb la segregació.

Un fet que a hores d’ara és molt complicat, ja que totes són de pagament i no tothom s’ho pot permetre.

La teoria la sap tothom, el problema és que tot plegat es pugui posar en pràctica. 

PUBLICITAT