Viñuales demana a la Generalitat garantir l’aparcament gratuït als treballadors del Joan XXIII

L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha traslladat aquest divendres al conseller de Salut, Manel Balcells, que la Generalitat tingui en compte la delicada situació en la qual podrien quedar els treballadors de l’hospital Joan XXIII pròximament en relació a les zones d’aparcament. Existeix actualment un pàrquing de treballadors de CatSalut a Joan XXIII, però és precisament on la Generalitat té intenció de construir l’ampliació de l’hospital sense preveure una alternativa d’un nou aparcament pels afectats.

PUBLICITAT

Una situació que ha enfadat força al batlle i l’equip de govern, ja que consideren que això no pot passar a ser pas una competència de l’Ajuntament. Per això, Viñuales suggereix que s’aixequi una planta al pàrquing concessionat propietat del Joan XXIII perquè tinguin lloc gratuït tots els treballadors del centre. I ha deixat clar que el conseller Balcells, que no coneixia la situació, s’ha mostrat obert a trobar solucions.

Viñuales ha deixat clar que els hospitals de Bellvitge, Vall d’Hebron, l’Arnau de Vilanova o el de la Cinta tenen aparcament gratuït gestionat pel CATSalut, tal com ha de passar a Tarragona.

D’altra banda, les noves zones d’aparcament regulat que s’han anat pintant al llarg dels darrers mesos en diversos punts de la ciutat de Tarragona han generat debat entre la ciutadania, amb usuaris a favor i usuaris en contra, així com també entre les formacions polítiques locals. Per aquest motiu, ERC ha presentat en plenari aquest divendres una moció per a deixar sense efecte aquestes noves zones a l’espera de l’entrada en vigor del Pla de Mobilitat. La moció ha vist com tan sols ha rebut el suport d’ECP, el vot en contra del PSC i l’abstenció de Junts, PP i Vox.

A més, ECP ha plantejat d’urgència la incorporació d’un nou punt del dia per modificar l’ordenança municipal que regula aquest assumpte. Aquest intent també ha acabat en res després de no rebre els suports necessaris.

A tot això, tant l’alcalde com al consellera de mobilitat, Sonia Orts, han deixat clar que les zones d’aparcament s’estan regulant segons indica el mateix PMUS i els seus tècnics, tenint també en compte la futura Zona de Baixes Emissions que entrarà en vigor el 2025. Han defensat que “no té res a veure amb un afany recaptatori”.

PUBLICITAT