“Cal una clara regulació del teletreball i la desconnexió laboral”

Joan Llort, secretari general de la UGT al Camp de Tarragona ha participat aquest dilluns a Carrer Major en motiu dels 4 mesos que compleix ja la llei de teletreball, el treball a distància des de casa a causa de la pandèmia.

PUBLICITAT

“Han estat mesos d’adaptació, cal un canvi de mentalitat en la forma de treballar” ha indicat Llort respecte a l’adaptació de molts treballs que es poden fer des de casa i a distància. No obstant, assenyala que les administracions han de ser més previsores i formar als treballadors pel que fa a equips i mitjans.

Llort també s’ha referit a una regulació davant la falta de llibertats, establir uns criteris de temps i condicions, la desconnexió digital, etc. entre altres.

Aquesta llei encara és força desconeguda per molts entorns laborals, indica el secretari d’UGT al territori, i per aquest motiu indica que “cal unes negociacions clares i uns acords escrits”, especialment pensant en les petites empreses.

Davant la nova forma de treball, Llort indica que “cal una clara regulació en les noves formes de teletreball”, precisament per establir unes condicions adequades, i evitar també abusos.

Les mesures sanitàries a l’entorn de treball també s’han de complir, indica Llort, a l’hora d’establir el treball al lloc laboral habitual o a distància. D’altra banda la llei estableix els criteris pel que fa a les despeses tant d’empresaris com treballadors de manera que no suposi un greuge.

Segons Llort caldrà un any o any i mig per acabar-nos d’adaptar a aquests canvis de treball i “és necessari avançar ràpidament en un país on estavem retardats en aquest àmbit”

També s’ha referit al lligam amb les tecnologies i la importància de desconnectar laboral i digitalment per poder conciliar la vida familiar i pròpia, per part de cadascú i amb el respecte de les empreses per tal que així sigui. 

Finalment Llort s’ha referit a les xifres d’atur i a la falta de preparació de les administracions i la ciutadania per tirar endavant molts tràmits telemàtics.

PUBLICITAT