Tarragona Daily | Benvingut míster Aragonès

Aragonès presenta més passes endavant pel tramvia del Camp

El president de la Generalitat, Pere Aragonès ha presentat informació tècnica del tramvia del Camp de Tarragona, el qual projecta 46 quilòmetres de vies, amb 47 estacions i 10 intercanviadors, tot amb una inversió total de 543 MEUR. Pel primer tram, entre Cambrils i Vila-seca, s’ha licitat avui la compra dels set tramvies que, amb un preu de gairebé 50 MEUR, donaran servei a aquest tram que vol arrancar el 2026 i que també arribarà a l’estació intermodal. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, preveu amb aquest projecte augmentar l’ús del transport públic al país del 18% al 25%. A més el president assegura que “el dia d’avui referma la realitat del Camp de Tarragona com una àrea metropolitana”.

Pere Aragonés Tramvia
PUBLICITAT

Pel que fa al global del projecte s’estima que estarà a punt el 2028 i que es realitzaran gairebé 10 milions de viatges anuals. En paraules similars a aragonés s’ha expressat Pau Ricomà, alcalde de Tarragona, que explica com aquest tramvia dona sortida als grans problemes de la ciutat i de l’àrea metropolitana.

Inauguració de la BarnaHus contra les agressions sexuals a infants

Aquest dimecres s’ha inaugurat la BarnaHus de Tarragona. La casa de les xiquetes i els xiquets té com a objectiu principal procurar que els infants i adolescents que han patit violència sexual, tinguin un espai de seguretat i confiança per la seva recuperació. La BarnaHus de Tarragona, que porta en marxa des del 2020, ha atès un total de 622 nens. Amb l’èxit d’aquesta BarnaHus, des del Govern de Catalunya, preveuen l’obertura de 12 nous centres a tot l’estat. Pere Aragonès, president de la Generalitat de Catalunya, així ho explica.

Un centenar de persones demanen la readmissió de Pizarro davant les portes d’IQOXE

Nova concentració per exigir a la direcció d’IQOXE la readmissió de Fran Pizarro, president del comitè d’empresa, després del seu acomiadament la setmana passada enmig de les declaracions de la cúpula directiva a l’Audiència de Tarragona. La concentració, convocada per CCOO d’Indústria, ha reunit a més d’un centenar de persones que han tallat la carretera N-340 davant les portes d’IQOXE. Els sindicalistes van aprofitar la visita de Pere Aragonés per interpelar-lo. Jose Manuel Martín, secretari de CCOO d’Indústria a Tarragona, ha explicat que han demanat al president acció i responsabilitat.

La transformació a la Part Baixa començarà passat Setmana Santa

Les obres del carrer Orosi començaran finalment després d’aquesta Setmana Santa, així ho ha anunciat el conseller de Territori de Tarragona, Xavier Puig. Aquesta serà la primera de les diverses actuacions que vol fer l’ajuntament per transformar la part baixa de la ciutat. Un altre rellevant serà la conversió en zona de vianants al Serrallo, amb gairebé un milió d’euros, que ha de pavimentar els carrers Gravina i Sant Pere amb plataforma única de pedra. Aquesta és altra reivindicació veïnal ja iniciada que, segons Puig, “ja està vivint els primers resultats”.

Disputa entre ERC i PSC pel posible traspàs de l’N-240

El traspàs de les carreteres estatals urbanes a l’Ajuntament de Tarragona va ser signat fa dues setmanes, però segueix dins del focus del debat polític. Ruben Viñuales, candidat a l’alcaldia del PSC va assegurar dins la seva conferència de ciutat que “el govern municipal havia renunciat al tram de l’N-240 fins a Sant Salvador”, segons Vñuales “el govern d’ERC no estava disposat a mantenir-ho”. Aquest dimecres, Xavier Puig, conseller de Territori de l’Ajuntament, s’ha defensat d’aquestes paraules assegurant que “les paraules de Viñuales són mentida i que són raons tècniques les que han aturat aquest traspas”.

Tarragona Creix, una associació en contra de l’actual POUM

Ahir es va presentar Tarragona Creix, una associació amb el suport de la CEPTA, la Via T i la Cambra de Propietat Urbana de Tarragona que denuncia “la decadència i el decreixement de la ciutat de Tarragona”. De fet van fer una campanya amb publicitat al carrer, supermercats, xarxes socials i diaris. Una campanya molt polèmica ja que en una de les imatges es veia a dos nenes refugiats en alegoria al decreixement poblacional de la ciutat. Doncs bé, de les tres potes de l’associació només queda una, la Via T, ja que tant la CEPTA com la cambra s’han desvinculat del manifest que van signar ahir i de la campanya que van realitzar. 

PUBLICITAT