Ricard Lahoz entrevista al president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, per analitzar l’actualitat portuària, fer balanç de la temporada i conèixer la previsió fins a finals d’any.
L’entrevista en titulars
“Hi ha una coincidència entre el que seria una vaga i l’endarreriment actual que provoca la situació de l’estiba, s’ha descarregat un 45% menys de cereal que el darrer any”.
“Tenim clar que no volem una activitat creuerista com la de Barcelona o Balears, però projectem augmentar les xifres per sobre de 130.000 persones”.
“Des de l’Autoritat Portuària hem d’intervenir entre treballadors i empresa per no perdre operacions envers altres ports que són competència directa”.
“S’ha de garantir el funcionament del port durant el conflicte perquè són moltes les empreses i autònoms que depenen d’aquestes operacions, el port és el punt de partida de tot el sistema alimentari”.
“El conflicte actual posa en risc la futura viabilitat del Port de Tarragona”
“Hi ha hagut canvis des que es va dissenyar la ZAL i es podria endarrerir, però de moment el projecte avança segons el que havíem marcat”.
“El futur de les nostres infraestructures és combinar-les amb accions sostenibles que ajudin a protegir platges i la resta d’espais naturals”.
“Tenim clar que no volem una activitat creuerista com la de Barcelona o Balears, però projectem augmentar les xifres per sobre de 130.000 persones”.
“Al marge de la realitat política, en el Port tenim molta feina al davant, la decisió de la meva continuïtat és un fet administratiu”.