Especial #CarrerMajor celebrant el 50è aniversari del Camping Gavina

#CarrerMajor s’ha desplaçat aquest divendres fins a El Creixell per fer un programa especial en motiu del 50è aniversari del Camping Gavina #50anysCampingGavina

PUBLICITAT

El programa ha començat amb Eduard Casajuana director de Camping Gavina qui explica que fa unes setmanes ja van bufar les 50 espelmes per celebrar l’aniversari. “Són moltes anècdotes, generacions i històries que han anat passant en aquest càmping”, comenta Casajuana. A la vegada, afirma que fa uns set anys van decidir canviar de direcció i “mimetitzar-se amb l’entorn” amb un càmping sostenible.

“Principalment el client alemany i holandès són els que ens estan visitant més. Els francesos estan fent una campanya per fer què es quedin allí”, comenta sobre l’actual situació amb els clients internacionals després de dos anys de pandèmia. A més, també explica que actualment es troben amb ocupació total de cara a Sant Joan i els mesos de juliol i agost.

Eduard Casajuana també considera que els càmpings estan de moda hi estan prenent clients als hotels. “La gent no tarda ni un minut a anar a la platja, no tenen que patir al deixar els nens lliures i crec que el càmping té un futur molt maco”, afirma convençudament.

La regidora de Turisme de Creixell, Silvia Farrero, s’ha afegit a mitja conversa explicant les dificultats durant la pandèmia, assenyalant que encara que no fossin les mateixes que poblacions més grans, igualment va ser una situació complicada. “No sabíem com actuar amb els canvis tan freqüents amb les restriccions”, es queixa la regidora.

Casajuana també s’ha sumat a les paraules de la regidora de Turisme: “Vam ser dels que més vam patir els ‘botellots’, i després la incertesa davant les cancel·lacions”. D’altra banda, “ahir ho comentava amb alguns companys i no sabem que passarà l’any vinent”, reconeix Casajuana.

Mentrestant, el Sr. Ramon, el nostre estimat oient fidel, ha agafat una unitat mòbil i s’ha posat a donar un tomb pel càmping a tafanejar i conèixer diversos espais del resort, con l’espai d’assajos de l’equip d’animació.

Després d’una petita pausa, el Sr. Ramón -que no pot parar quiet- s’ha acostat a un foodtruck, per a conèixer que ofereixen i a la zona del miniclub i els jocs infantils com un unflable al que s’ha animat a saltar com un nen petit!

Durant aquest temps de disbauxa amb el fan número 1 del programa, el responsable del restaurant del Camping Gavina, Joan Anton, també ha passat pels micròfons de l’especial per parlar-nos de la gastronmia i cuina de l’establiment. “Aquí a casa el que més surt és arròs. És un restaurant a peu de platja i vinculem molt la platja a l’arroç”, explica Anton.

“Planificant amb personal, que n’hi hagi suficient, també producte suficient i amb aquests ponts tant llargs fa falta organització i una mica de paciència”, ha comentat sobre com afronten temporades amb molta clientela. “Molta gent vol venir a dinar a les dues i has d’anar col·locant a la gent”, explica sobre les dificultats a l’hora d’organitzar la gent a les hores de dinar.

Per altra banda, també ens ha donat uns quants consells per a fer una amanida de quinoa molt atractiva davant la calurosa temporada estiuenca.

Per altra banda, la fundadora de la web campingscat.cat, Anna Frixach, també s’ha acostat per parlar una estona dels càmpings, tendències i temporada. “És un estil de vacances que està de moda. Et permet baixar el ritme, tocar de peus a terra i reequilibrar-nos. I sortint de la Covid hi ha gent que ho necessita”, assegura Frixach.

Més tard, el Sr.Ramón ha continuat visitant el càmping i de la mà d’Andrés Sebastián, cap d’animació del càmping, hem pogut conèixer la programació i diversitat en tipus d’activitats per a tot tipus de públics i edats. “Portem a terme activitats més esportives i d’altres més lúdiques i infantils”, explica Sebastián sobre l’amplia oferta d’activitats. A més, també parla sobre una de les activitats preferides i de moda entre els més joves, fer i penjar vídeos a Tiktok ballant.

El que tampoc s’ha perdut el Sr.Ramón és l’elaboració de còctels amb la Núria Blasco, cambrera del càmping, per ensenyar a tothom a fer un mojito ‘com Déu mana’. “La cocteleria surt bastant, és un lloc de platja que la gent ve de vacances, a passar-s’ho bé i la gent el que vol més és un mojito”, explica Blasco. Ah, i tant l’Eduard com en Sr.Ramon s’han pres un de ben refrescant en aquesta calurosa tarda.

A la recta final hem conegut la història de Josep Zanuy i Maria Fontanet, usuaris del càmping des de fa 43 anys. “Un amic nostre ens va deixar una caravana un cap de setmana per passar i provar, i ens vam enamorar i comprar una i aquí estem”, explica Zanuy. “Hem anat fent colla, la gent ha anat canviant però nosaltres no”, ha afegit Fontanet entre riures.

“Fas una amistat que perdura amb els anys, però també la fas amb els estrangers que ens retrobem a l’estiu següent”, afirma Josep Zanuy. “S’ha fet més gran, ha anat creixent i hem estat testimoni. Abans era un càmping sense cap ombra i ha anat evolucionant i ho ha fet cap a millor”, reconeixent tots dos.

“T’adaptes. Uns dies estàs millor que d’altres. Si un dia en una zona hi ha molta gent vas amb un altre lloc. A mi la gent no em molesta mai”, opina Fontanet sobre la gran quantitat de gent que ara hi va. A la vegada, la parella també defensa que el càmping és “com una família” i com un poble on et coneixes amb tothom i es fa comunitat.

Hem acabat el programa resolent el trivial de la tarda sobre el nombre total d’allotjaments del càmping i hem resolt la dicotomia de la setmana a #LesDicotomiesDelSrRamon que aquesta setmana ens feia posicionar-nos entre orxata o granissat on la balança s’ha decantat totalment cap a la 2a opció. A més s’ha tornat a tirar la pregunta als twitters de les emissores del programa per sortejar entre tots els participants que deixin un comentari amb la seva elecció, una estada doble de cap de setmana a Camping Gavina a partir de setembre. Es pot participar fins dilluns quan comenci el programa.

Finalment ens hem acomiadat de l’Eduard Casajuana, director de Camping Gavina a qui hem agrait l’acollida.

PUBLICITAT