#Especial8M | Les Dones i la Publicitat

Des de finals del segle XIX, la publicitat era un ofici exclusiu dels homes. Les dones no eren considerades al gremi i les seves tasques es limitaven únicament al secretariat. La història canvia quan el 1880, Mathilde C Weil comença el M.C. Agència weil, iniciant una consecució de fites per a la dona al sector.

PUBLICITAT

Les dones dins del món de la publicitat. No en un sentit sexista on la dona és cosificada, sinó mostrant les dones que han revolucionat aquesta indústria. Fem visible el paper de les dones publicistes a la història i el que van fer aquestes dones i el que van aconseguir, ja no només a nivell laboral, sinó també a nivell social i polític.

Mathilde C. Weil (1822, Alemanya– 1901) va ser de les primeres dones en el món de la publicitat. Mathilde es dedicà a comprar espais publicitaris per a un diari alemany. Va ser llavors quan Weil va decidir dedicar-s’hi la publicitat. Mathilde també va ser una dona involucrada en qüestions socialistes en defensa de la dona germà-americana treballadora. Mentre va ser oradora al costat d’altres personatges com Neymann i Alexander Jonas va defensar qüestions com el salari, les hores de treball i la labor que havien d’exercir les dones. Va defensar que el vot, la igualtat a l’educació i la igualtat salarial milloraria molt la situació de la dona, ja que tant Mathilde com Neymann sostenien que els drets de la dona havien de considerar-se dins del progrés humà.

Helen Lansdowne Resor (20 de febrer de 1886, Covington, Kentucky – 2 de gener de 1964) va ser una executiva de publicitat nord-americana amb J. Walter Thompson Co. (JWT). Una destacada copywriter, que va ser induïda de forma pòstuma en l’Advertising Hall of Fame el 1967. Resor és acreditada com la primera dona en la història dels Estats Units a dissenyar i implementar campanyes publicitàries nacionals i la primera dona a treballar per JWT. Helen va ser nomenada número 14 en la llista de 100 publicistes del segle XX per Advertising Age.

Durant la Segona Guerra Mundial, Lansdowne Resor i el seu equip creatiu van ser responsables del desenvolupament i l’execució d’una campanya titulada “Les dones han de treballar per guanyar la guerra”, que va resultar en tres milions de dones que van ingressar per força laboral el 1943.

En les seves dècades de servei a la indústria publicitària, a Lansdowne Resor se li atribueixen una sèrie de contribucions que van ser fonamentals per donar forma a la indústria en el seu conjunt. Com la primera dona a planificar i desenvolupar campanyes publicitàries nacionals, es va convertir en un conducte a través del com moltes dones van poder ingressar al camp publicitari dominat pels homes.

Mary Wells Lawrence (nascuda com Mary Georgene Berg el 25 de maig de 1928 en Youngstown, Ohio) va ser la presidenta fundadora de Wells, Rich, Greene, una agència de publicitat coneguda pel seu treball creatiu. Lawrence va ser la primera dona CEO d’una companyia que cotitza en la Borsa de Nova York.

Va ser seleccionada pel vicepresident dels Estats Units, Nelson Rockefeller, per ser membre de la seva Comissió d’Eleccions Crítiques per als nord-americans, i també va ser convidada pel president dels Estats Units, Gerald Ford, per representar als negocis en un Cim Econòmic a Washington, D.C.

Mary Wells va ser una de les fundadores del blog wowOwow, actualment PureWow, que recopila articles escrits exclusivament per dones. L’any 2000, Mary va ser inclosa en l’Advertising Hall of Fame.

Caroline Jones. Va néixer el 1942 a Benton, Harbor. Va ser una de les primeres publicistes afroamericanes. va fundar agències com Caroline Jones Advertising, Zebra Associates i Mingo-Jones. Aquestes van ser les primeres a tenir executius afroamericans i centrar-se en públics minoritaris. Inspiro dones i homes negres a desenvolupar-se en una la indústria de la publicitat. És reconeguda per la campanya “We Do Chicken Right!” de KFC.

PUBLICITAT