Dues alternatives pel futur ferroviari de Tarragona

L’ajuntament de Tarragona ha presentat aquest dijous l’avanç del POUM que es portarà a plenari a finals d’aquest mes d’octubre. Un cop aprovat aquest comptarà amb un procés participatiu que haurà d’interpretar el proper mandat del consistori.

Xavi Puig POUM
PUBLICITAT

Destaquen d’aquest pla les dues alternatives per al futur ferroviari de la ciutat de Tarragona. L’actual contempla unes noves vies soterrades pel nord de la ciutat i situa a la plaça imperial Tàrraco la nova estació de tren. Aquest és el projecte del pla territorial i com a principal debilitat perd la connexió de la ciutat amb la línia de Madrid. La nova proposta presentada per l’ajuntament contempla una nova estació a l’Horta gran, amb sis quilòmetres de línia soterrada paral·lela al Francolí. Aquesta mantindria les connexions amb Madrid i València, però perd part del valor intermodal de l’altra proposta. Xavi Puig, conseller d’urbanisme i territori, explica com “aquesta és una aposta pensada per la Tarragona del futur amb una ciutat més gran i cohesionada”.

Aquest avanç també planteja una tercera opció on totes dues estructures conviurien. Un altre projecte presentat avui proposa la conversió del polígon del Francolí, gairebé en desús, en “un ecobarri tecnològic”. Aquest serviria de corredor entre el centre de la ciutat i ponent, a través de la construcció d’avingudes, habitatges i zones verdes.

PUBLICITAT