Els observadors, clau en la detecció d’assetjatment a les escoles

L’assetjament escolar és un problema que continua existint i que pateixen un 10% dels alumnes. El cas de Sallent ha tornat a posar en debat el problema del “bullying” a les aules. Aquest fet va fer que la portaveu del Govern, Patricia Plaja, demanés disculpes en nom de tot l’executiu català i assegurés que hi havia alguna cosa que no s’havia fet bé.

PUBLICITAT

Els canvis d’actitud poden alertar d’aquests casos d’assetjament i és important estar alerta. Montse Domènech, psicòloga i tresorera de la Junta Rectora de la Delegació Territorial de Tarragona del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya, assegura que s’ha d’evitar la falta d’adults entre els canvis de classe, que és quan se solen donar els assetjaments. Tot i això, fa un reclam als alumnes que veuen els casos d’assetjaments des de fora.

Treballar la gestió emocional, tant de la víctima com de l’agressor, l’assertivitat i l’empatia són exercicis clau que es fan des d’aules i centres per prevenir els casos d’assetjament.

PUBLICITAT