El Port reivindica el seu paper clau a l’àrea metropolitana de Tarragona

El president del Port de Tarragona, Saül Garreta, ha reivindicat el paper de la infraestructura com a “efecte multiplicador” a l’àrea metropolitana tarragonina, la segona de Catalunya. Segons Garreta, la infraestructura és “indispensable” perquè l’àrea metropolitana de Tarragona “funcioni”, tant en l’àmbit de la indústria química, com del turisme, del sector serveis, de la recerca a través de la Universitat Rovira i Virgili i des de la vessant cultural. En una conferència al Palau Robert, Garreta també ha avançat que la concessió de la terminal ferroviària de La Boella, liderada per BASF i nou empreses logístiques, se signarà al novembre.

Foto: ACN
PUBLICITAT

Així ho ha exposat Garreta aquest dimarts en una conferència al Palau Robert, on ha desgranat els eixos del pla #Ecoport2027 i les accions que duu a terme el port en la transició energètica a Catalunya. Garreta ha resumit amb un “tenim pressa” per adaptar el port i la seva operativa al canvi climàtic. “El rumb ha de passar per la descarbonització de l’activitat portuària”, ha insistit.

El president del Port de Tarragona ha recordat que al 2021 va ser el cinquè port amb més activitat i setè el 2022, un descens causat pel retrocés en el tràfic d’hidrocarburs. Amb tot, però, ha recordat que la infraestructura “és tan o més important que el de Barcelona per a l’àrea metropolitana de Barcelona” i en una àrea, la de Tarragona, que durant la temporada turística multiplica per tres el seu mig milió d’habitants.

PUBLICITAT