El Port sol·licita a Adif canvis per acabar amb els trens que generen excés de soroll al Serrallo

Aquest és el soroll que escolten entre les 4 i les 5 de la matinada força veïns del barri del Serrallo. Un tren que passa per les vies a molt pocs metres de diversos edificis i que interromp la son d’aquests tarragonins. Ho denunciaven des de fa temps, però ara ho constaten també les dades obtingudes pel projecte Soundless, una recerca impulsada per un grup investigador de la Universitat Rovira i Virgili.

PUBLICITAT

Es tracta del tren de mercaderies popularment conegut com a “carboner”, transporta vehicles, i afecta als veïns del carrer del Mar, a alguns del barri del Port i als de la part del Serrallo. Segons l’estudi, supera els 90 decibels.

Pedro García, professor del CloudLab del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la URV i coordinador de l’estudi sobre l’impacte del pas dels trens pel Serrallo, assegura que l’impacte en la salut dels veïns està més que demostrat.

El tren depèn d’Adif Mercaderies. Des del Port de Tarragona asseguren que fa un any que treballen per acabar amb “la contaminació acústica d’aquests trens de mercaderies” al seu pas pel barri del Serrallo. Afirmen que han sol·licitat a Adif canvis en la maniobra del tren. Entre les propostes hi ha que aquesta locomotora passi a ser d’hidrogen, més silenciosa, així com possibles nous traçats. Si s’apliqués aquesta meura, el tren passaria a circular per l’altre costat del port, per la zona més pròxima a Salou i a l’A-27.

Una problema que pot convertir-se en “molt greu” amb l’arribada del tercer fil

Pedro García, en la línia que defensa la plataforma Mercaderies per l’Interior, assegura que el 2026, quan en principi s’ha de posar en marxa el tercer fil, el pas de trens de mercaderies molt grans per aquestes vies de costa provocaran un problema molt més greu pels veïns afectats de Tarragona i els altres municipis de la demarcació. Precisament aquest dissabte hi ha una manifestació convocada per la plataforma per exigir el pas de les mercaderies per vies de l’interior i no per les que toquen el mar.

PUBLICITAT