Son viables les autopistes gratuïtes?

Llorenç Navarro, portaveu de la Plataforma AP-7 Gratuïta JA! ha passat pel programa “Carrer Major” per explicar que la viabilitat de les autopistes gratuïtes s’ha pogut demostrar en els 22 mesos del tram entre Salou i Alacant. Fins i tot, hi hauria superàvit per a les administracions públiques pels diners que es capten a les àrees de servei de les autopistes cap a les administracions públiques.

Pla general del peatge de l'AP-7 a la Jonquera, per on quasi només passen tràilers. Foto publicada el 27 de març del 2020 (horitzontal)
PUBLICITAT

El portaveu ha assenyalat que tot el que es recaptava en les autopistes de pagament, només perjudiquen a les concessionàries privades i per aquest motiu, volen tornar a implementar-lo.

Sobre el debat de posar el model de pagament de les autopistes per vinyeta, Navarro ha assenyalat que “des de la Generalitat ja fa deu anys que volien implementar el model per què es troben lligats a les concessionàries”. Uns pagaments que es recaptarien pels impostos com el d’emissions de CO2 o el de tracció de camions.

PUBLICITAT