Serveis bàsics i telecomunicacions, les reclamacions a Consum dels tarragonins

Prop de la meitat de les reclamacions a Consum presentades al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre durant 2022 corresponen a problemes amb subministraments bàsics -principalment, electricitat- o serveis de telecomunicacions. Al Camp, l’Agència Catalana del Consum va gestionar 2.606 reclamacions, un 42,8% de les quals corresponien a aquests sectors. En el cas de les Terres de l’Ebre, el percentatge s’incrementa fins el 52% d’un total de 1.242 reclamacions. De forma similar, en tots dos territoris l’extrajudicial va ser la via de resolució també majoritària: un 48% de els reclamacions al Camp de Tarragona i un 59% a les Terres de l’Ebre.

PUBLICITAT

El subministrament elèctric va sumar el 27,8% de les reclamacions al Camp de Tarragona, seguit per les telecomunicacions i Internet, amb un 15%; la compra de vehicles, electrodomèstics o mobles, un 14%; o serveis generals de consum -mèdics, bellesa, reparacions- amb un 12%; viatges, un 9,2% i serveis financers un 9%. El rànquing d’empreses amb més reclamacions al territori l’encapçala Endesa Energía (114), Telefónica (60), Orange (59), Energía XXI (58) i Naturgy (57).

Les reclamacions resoltes, majoritàriament, corresponen als sectors de l’electricitiat, gas i agua, telefonia, Internet i, en menor mesura, els serveis financers. Al Camp de Tarragona 1.129 casos van ser per mediació i 126 amb un laude arbitral. 

Al Camp de Tarragona, l’Agència va atendre durant 2022 un total de 5.240 consultes, principalment relacionades amb els sectors que van ser objecte de reclamacions. Es van presentar 201 denúncies, relacionades principalment amb serveis de viatges i oci. Un 65% de les 868 inspeccions es van iniciar d’ofici. Les actuacions van derivar en 58 expedients sancionadors per valor de 564.192 euros.

PUBLICITAT